torsdag 16 december 2010

Oj, vilken natt

Skulle ha lite mysigt igår eftersom Tobbe för en gång skulle var hemma och inte jobbade. Kollade på romantiska Bonde söker fru och Matilda var som vanligt med oss i knät. Under en timma krånglade Kajsa med att vakna, skrika, somna om efter lite vaggande och sen fortsätta igen. Hon brukar aldrig krångla när man väl lagt henne, brukar skrika framåt 12 för att vilja sova hos oss men aldrig några problem. Så nåt var fel det visste vi men vi fick aldrig reda på vad. Så klockan 23.00 somnade vi äntligen in efter ett antal promenader i huset. Då ringer telefonen och det är Tobbes jobb. Vill att han ska komma akut för de behöver hans hjälp och det är kaos på jobbet. Han som precis somnat för att börja jobba 8.00 blir tjurig och ringer efter en taxi. På med kläderna och iväg. Och då vaknar Kajsa igen.

Så natten har varit orolig och jobbig. Nu väntas 3 timmar plugg sen ska jag iväg på lektion i 3 timmar. Känner mig pigg nu men det kommer kanske inte vara så länge.

Ikväll kommer Tobbes föräldrar hem från Paris. Ska bli kul att se dem, det var länge sedan. Jag har bokat in träning hela kvällen men frågan är om jag ska låta familjen Lennartsson vara ifred eller om jag ska avboka och vara med.

Jaha, dags för frukost.

Inga kommentarer: