torsdag 9 december 2010

inlämning av B-uppsats idag

Idag är det inlämning av B-uppsatsen som gäller. Ska även opponera och bli opponerad mot min egen uppsats. Men innan dess tänkte jag ta en sväng till morfar och ta en fika. Nu när det är vinter ute vågar han sig inte ut med risk för halka och att det kan bli svårt att andas av kylan. Instängd i lägenheten går tiden väldigt sakta. Min morfar är så himla genomsnäll och jag har aldrig sett honom arg. Han är verkligen värd det bästa. Jag önskar så himla mycket att jag hade mera tid att träffa honom.

Annars är det sena tider som gäller idag. Slutar skolan 19.00 så är inte hemma förens 19.3o. Tur att Tobbe jobbar dagtid annars vet jag inte hur jag skulle ha löst förskoletiderna. Ren lyckoträff.

Om två veckor är det dags för julafton. Ser fram emot jul med mycket mys och goda saker i munnen. Fasiken vad bra vi har det! Det skrämmer mig varje dag vilken tur jag har som har ett så bra liv. Det kan ju bara bli sämre. Då kommer pessimisten fram och skrämmer mig.

Inga kommentarer: