måndag 1 november 2010

livet snurrar runt runt runt.

Tittar på vetenskapens värld och känner mig lugn över att veta hur mycket smarta människor som lever där ute i världen och tar hand om oss andra. Det känns bra att veta att det finns människor som vet hur man ska göra världen lite bättre. Sen finns det de som vet hur man kan förstöra den i raketfart. Onda mot de goda där i filmvärlden alltid de goda vinner. Är det så i verkligheten också?

Imorgon kör livet ihop sig för hela familjen. Under dagen får vi ta det som det kommer, Tobbe ska operera handen för att han fått in en stålflisa i handflatan klockan 7 på morgonen. Jag ska skriva uppsats. Sen ska han hinna sova innan det är dags att jobba natt. Och jag har kurs 16-18 inne i örebro och träning 18-19.30 inne i Hallsberg. Barnen har gympa 17-18 och Tobbe ska sova 16-20. Något måste avbokas och prioriteras bort om jag inte ska dela mig själv i tre delar.

Väntar på att Tobbe ska komma hem från jobbet så jag får berätta om min dag och höra om hans och sen krypa ner i min säng och veta att dagen är fullgjord. Jag skulle inte kunna leva utan Tobbe i mitt liv.

Inga kommentarer: