måndag 8 november 2010

Festen i lördags. Tema: Hollywood

Ojojoj vilken fest. Festen i sig var jätterolig. Roligt folk, kvällen gick snabbt förbi och hör och häpna, jag hade ingenting att ha ångest över dagen efter... eller jo... en sak:

Hemresan: Planen var att Tobbe och jag skulle ta nattbussen hem klockan 01.20 eller när den nu går. Tänkte det skulle bli lagom. Så vid 23.00 kollade jag på lanstrafiken.se för att se den exakta tiden när vi skulle åka. Jahapp, söndagstrafik för att det var röd dag. HELVETE! Sista bussen gick 23.05 och vi var ca 15 minuter ifrån busshållplatsen. 5 minuter på oss innan den gick. Det var kört!!! Sista tåget... samma tid.! Vad fan! Så jag sa åt Tobbe att han fick fråga runt vart folk skulle åka och om det kanske fanns någon som vi kunde sova hos eller kanske åka hem med. Mmm det fanns ju ett par som bodde i Hallsberg som skulle hem med Taxi. Skitbra, kunde vi ju dela. När natten blev senare blev också gänget mera och mera onykter och tydligen ska man dra ihop en efterfest då när man är onykter. Jag som är lagom trött redan vid 21.00 vet knappt vad efterfest är. Så då var den skjutsen körd. För efterfesten skulle naturligvis inte hållas i Hallsberg. Så kom vi på att en i bandet bodde i kumla. Och vi fjäskade och upprepade vårat misstag för honom och han gick med på att skjutsa hem oss. TACK!


Så, han skjutsade hem oss ända hem för 100 :- JIPPI! Tills.... vi skulle öppna dörren och upptäckte att husnycklarna var kvar på förfesten inne i stan. HELVETE IGEN! Jahapp, det var bara att ringa efter taxin som vi dragit oss för att ringa för att det skulle bli för dyrt, be dem skjutsa oss in till stan igen, 400:- för det, och så be en vän klockan 4.20 på natten att skjutsa hem oss till Kumla. För ett antal 100 :- Så jäklar vad dyr festen blev. Och skojar ni vad arga vi var när vi upptäckte att vi äntligen kommit hem men inte kunde komma in.!

Så, det var festen i lördags. Men festen i sig var jätterolig. Tobbe blev lagom onykter och inte jobbigt onykter vilket jag var jätteglad över. Det
var roliga folk och jag kände mig inte ensam trots att jag inte kände någon där förutom Tobbe.

Inga kommentarer: