söndag 2 maj 2010

dagen igår

Igår var det dags för tjejfesten här hemma. Vad som skulle ha varit 8 stycken totalt om alla hade kunnat komma blev tillslut 3 stycken. Men... fasiken vi tre kunde verkligen ha kul i alla fall! Jag tyckte kvällen blev bra på alla sätt, mat, vin, cider, massa prat. Lyckat!


Vaknade imorse av att Tobbe väckte mig. Han skulle iväg till jobbet och efter det var det svårt att somna om. Tänkte jag skulle passa på att plugga lite på förmiddagen innan jag hämtar barnen hos mamma. Skönt att slippa stressa med allt imorgon.


Min pappa opererades för sitt hjärta i förrgår. Jag har inte hunnit prata med honom men vet att det har gått bra genom syrran. Känns jobbigt att se sina föräldrar sårbara. Jag lever fortfarande i tron om att föräldrar aldrig kan skada sig eller få ont eller absolut inte för den delen dö.


Så, solen skiner och jag har en kopp te i handen. Jag har börjat kunna andas mycket bättre nu och bara det känns som en stor befrielse!



Festen igår: Jag, Katrin och Ann-sofie:


1 kommentar:

Christer sa...

Kul att du återupptagit bloggandet igen!