fredag 11 juni 2010

Studentfest idag

Pratade med en ytligt bekant igår. Hon har det lite jobbigt med olika saker och har haft det lite tufft ett tag. Jag lyssnade och höll med men fick istället kommentaren. -"Ja men du Maria har ju inga bekymmer alls med någonting. Du bara flyter fram på en madrass genom livet." Och hennes kommentar fick mig att skämmas. Inte känna att ja mådde bra utan istället tvärtom, den kommentaren fick mig att skämmas över hur mitt liv ser ut. Och det var jobbigt. För å ena sidan är ja så glad över mitt liv. Å andra sidan mår ja dåligt över det. Dels för att det inte kan fortsätta så här bra hela tiden, dels för att ja mår dåligt över de som inte har det bra.

Så... idag har ja åkt till Linköping fram och tillbaka. Det känns i rumpan. Pappas frus son Jonatan tog studenten idag lilla stora pojke! :) Han var den första jag bytte blöja på när jag själv var typ 11 år. Minns det fortfarande och jag tyckte han var så gullig när han sprang runt i blöja. Han är fortfarande gullig fast nu har han en stor rumpa utan blöja vilket är tur det...


Så... hela släkten med respektive kom. Fullt hus och hett tempo hela dagen. Han skötte sig exemplariskt som alltid och de andra i familjen gjorde detsamma. Som alltid. :)


Syrran, Jonatan, jag och Mattias (halvbror)

Benjamin och tjejen:

Pappa i mitten redo med kaffet:

Timbastian (syrrans son), Matilda och Kajsa:


Inga kommentarer: