måndag 25 april 2011


Solen har strålat de senaste dagarna och sommarkläderna är framme. Förutom mina shorts för dem hittar jag verkligen inte! Typiskt.
Tobbe har varit ledig i fyra dagar och det kliade i hans fingrar så han har börjar bygga trädäck. Oj vad det går undan. Det jobbiga (Vad jag tycker verkar jobbigast) är att gräva dessa plintar som ska ner, 18 stycken tror jag det kommer bli och de ska ner 60 cm ner i marken. Det är blålera och det är tungt och det är varmt. Väldigt varmt.

Jag och barnen har hållit oss borta och jag har gjort i ordning kullen som vi har med vattenfall. Där har jag planterat blommor som förhoppningsvis ska lägga sig som marktäckande över ena sidan, andra blir det en stentrapp upp för barnen att klättra upp i och den andre sidan blir det vattenfall. Hoppas det blir färdigt någon gång bara.

Lite bilder på Tobbes bygge under dag 1:




































































































Inga kommentarer: