söndag 24 oktober 2010

söndag!!

Godmorgon du underbara söndag!

Igår blev det glöggpremiär med Ann-Sofie och hennes familj. Årets glögg var sisådär så jag körde på den klassiska istället. Sen blev det pumpapaj till och den var faktiskt riktigt god!

Nu idag ska det städas och gosas och dricka te och så ska det kännas lite ångest över gårdagens intag av socker. På eftermiddagen ska familjen iväg med en annan familj till childrens museum och det ser jag fram emot! Sen blir det spinning på kvällen :)

Fick sovmorgon imorse vilket gjorde att ja hann vakna till och ligga och fundera och mysa lite innan det var dags att gå upp. Satt och tänkte på hur perfekt den här åldern och tiden är just nu men hur det kommer förändras snart. Tobbe blir äldre och jag med. Tryggheten som vi känner med barnen att de alltid är vid ens sida kommer också försvinna snart när de vill upptäcka allt själva. Den oron kommer göra mig gråhårig i förtid.

Veckan som kommer är sista veckan på VFU:n Det ska bli både synd och skönt. Skönt för att jag får tillbaka mina gamla rutiner igen men jobbigt för att jag trivdes så himla bra där.

Inga kommentarer: