tisdag 14 juli 2009

nu är det morgon!

Igår natt var en mardrömsnatt. Eftersom vi skulle ha stor-besök dagen efter så spenderade Tobbe och jag timmar och åter timmar med att städa och göra fint både inne i huset och gararget. Sen kväll, sen läggning. Ungarna sov sen några timmar tillbaka och vid 23.30 kröp jag ner i sängen. 02.30 fick Kajsa för sig att det var morgon helt plötsligt. Klarvaken och på strålande humör så länge någon satt uppe med henne och pratade och gosade med henne.



Så där satt jag i soffan kl 3.00 en söndags natt. Kunde inte annat än att le och samtidigt bli lite ledsen. Kanske är det här sista gången som jag får spendera en ensam natt med min dotter gosandes så här. För när jag börjar plugga, då är det pappan i huset som tar över vak-nätterna.



Så, natten slutade med en 20 minuters promenad runtomkring i kumla. Med morgonrock och en filt över axlarna var det faktiskt ganska mysigt. Hem igen med en sovandes bäbis och tillbaka i sängen kl 05.00. Och så vaknade Matilda 06.30 på strålande humör men med en trött och ilsken mamma.



Iallafall. Natten inatt har varit underbar. Läggning för mig kl 23.00. Matilda kom som vanligt in till oss runt 02.00 men henne märker vi knappt av när hon kryper ner under Tobbes täcke. Sen väckte Kajsa mig runt 06.10 men somnade om. Jag är klarvaken efter så många sköna timmar i sängen.



Så här sover familjen numera: Trångt, varmt men så jäkla mysigt! Min plats är längst åt höger. Som sagt, trångt och ibland lite jobbigt men för det mesta mysigt.


Inga kommentarer: